Začátek
18/10/2019 - 09:00
Konec
18/10/2019 - 12:00
Adresa
Univerzitní 22, Plzeň, UV115 Zobrazit mapu
V semináři budeme diskutovat o způsobech překonávání potenciálních bariér spojených se studiem autistických studentů na vysoké škole, případně i studentů s jinými specifickými potřebami jako např. s ADHD nebo dyspraxií. Přístupnost VŠ studia probereme jak z hlediska plnění akademických povinností spojených se studiem ve vybraném studijním programu, tak i z hlediska sociálního začleňování a emoční pohody těchto studentů. Prozkoumáme některé strategie, které byly ověřeny na University of Kent a které byly shledány jako užitečné pro podporu učení a duševní pohody studentů s potížemi při zpracování informací a při zvládání senzorického přetížení, stresu a úzkosti.
Přednáška bude na místě tlumočena z anglického do českého jazyka.
Termín:
18.10. 2019, 9:00 – 12:00
Budova FST, Univerzitní 22, místnost UV 115
Přednáška je určená celé akademické obci ZČU, tj. všem akademikům napříč fakultami ZČU, studentům, kteří žijí autistickou realitu, jakož i pedagogickým pracovníkům středních škol, kteří studentům pomáhají plánovat jejich kariérové trajektorie..
Přednáška je zdarma, je však nutné se přihlásit.
V rámci návštěvy prof. Julie Beadle Brown, Ph.D. a Jill Bradshaw, Ph.D. se na Fakultě pedagogické uskuteční 3 přednášky:
Odlišné myšlení (17.10. 2019, 9:00 – 12:00)
Metoda SPELL jako rámec podpory autistických dětí a dospělých (17.10. 2019, 14:00 – 17:00)
Autismus v prostředí vysoké školy – strategie podpory studentů s poruchou autistického spektra (PAS) (18. 10. 2019, 9:00 – 12:00)