Začátek
23/01/2020 - 10:00
Konec
23/01/2020 - 15:00
Adresa
Univerzitní 22, Plzeň, UV115 Zobrazit mapuCeloživotní a distanční vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni ve spolupráci s Českou asociací distančního univerzitního vzdělávání a Centrem pro studium vysokého školství vás zve na další z cyklu seminářů “Trendy v digitálním vzdělávání na vysokých školách“.
Termín: čtvrtek 23. 1. 2020, 10:00 – 15:00
Místo konání: budova Fakulty strojní, Univerzitní 22, místnost UV 115
Program:
10:00 – 10: 40 Tereza Šlehoferová: Flexibilní formy výuky jako nedílná součást současného masového VŠ vzdělávání
Příspěvek se zaměří na proces transformace VŠ vzdělávání v průběhu druhé poloviny 20. století od elitního vzdělávání k jeho současnému masovému, otevřenému a univerzálnímu pojetí. Flexibilní formy výuky a distanční vzdělávání budou zasazeny do kontextu aktuálních trendů, analýz a strategií v oblasti VŠ vzdělávání a učení. V příspěvku budou diskutovány možnosti tohoto typu výuky v procesu transformace současného vzdělávání (v éře Společnosti 4.0) a s využitím této perspektivy bude reflektována i aktuální situace a možnosti ZČU
10:40 – 11:00 Coffee break
11:00 – 11:40 Zlata Hokrová: Praktické nástroje pro designéry (online) kurzů
V příspěvku bude představen koncept ABC Learning Design a online nástroj Learning Designer. V obou případech se jedná o praktické nástroje, které mohou sloužit jako užiteční pomocníci při tvorbě kurzů. Využijí je nejen profesionální designéři online kurzů, ale i akademičtí pracovníci, kterým mohou dobře posloužit při vytváření vlastních kurzů, ať už v podobě e-learningu či v rámci prezenčního studia.
11:40- 12:30 Přestávka na oběd
12:30 – 13:30 Bohdana Allman: The Role of Pedagogy in Designing Effective Online and Blended Learning Experiences
Carefully attending to pedagogical purposes while fully utilizing affordances of available technology enables us to create more purposeful and effective online and blended learning experiences. This informative workshop will review methodologies to study complex learning environments as well as effective design thinking principles and processes. We will discuss the role of pedagogy in designing and facilitating technology-mediated learning experiences with illustrations from teacher professional development courses. The Progressive Instructional Conversation template will be introduced as an example of creating more effective collaborative online environments to promote deeper learning-to-practice connection. The hands-on part of the workshop will guide us through steps of aligning pedagogical purposes with affordances of available technology as we work collaboratively to create effective online and blended learning experiences in our own areas of expertise.
13:30 – 13:50 Coffee break
13:50 – 15:00 Panelová diskuse
Program bude sestávat z vystoupení účastníků světové konference World Conference on Online Learning 2019 a závěrečné panelové diskuse, která se bude soustředit na možnosti spolupráce vysokých škol v oblasti online vzdělávání a smysluplného využívání technologií ve výuce na vysoké škole. Cílem je také vybudovat komunitu spolupracujících a vzájemně se doporučujících odborníků zaměřenou na digitální vzdělávání.
Akce je otevřena ZDARMA všem zájemcům ze ZČU i dalších vysokých škol po předchozím přihlášení.