Anotace semináře

Pedagogická komunikace: jaké klást ve výuce otázky a proč?

Pedagogická komunikace je ve světě pedagogické vědy evergreenem, který zkoumán byl, je a bude. Jaký však mají tyto výzkumy dopad na praxi? Mají jej vůbec mít? A jaký by mohl být? A jak na to? Na tyto otázky budeme hledat odpovědi na workshopu, který má ambici být nejen více praktický (65 %) než teoretický (35 %), ale hlavně užitečný (100 %).

Jaké nástroje pro aktivizaci výuky má v rukou vyučující?
Jaké benefity má výuka, kde jsou studující aktivní?
Představení specifické typologie učitelských otázek
Konkrétní tipy do naší/vaší výuky.

 

Medailonek

Mgr. Petr Sucháček

Vystudoval Ústav pedagogických věd na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, kde následně vyučoval předměty zaměřené na pedagogickou komunikaci, komunikační trénink nebo práci se skupinovou dynamikou. Spoluzaložil Centrum rozvoje pedagogických kompetencí MU, jehož cílem je podporovat učitele v tom, aby jejich výuka byla nejen efektivní, ale také smysluplná a zábavná – pro ně i pro jejich studenty.

Dlouhodobě se věnuje také nenásilné komunikaci, o které mluví v Nenásilném podcastu, na workshopech a kurzech: https://nenasilnypodcast.cz