
INSPIRE 2
Cílem projektu je synergická, ucelená, praktická a kompetenčně orientovaná pregraduální příprava
budoucích učitelů a učitelek na ZČU v Plzni. K implementaci vize posilování profesních kompetencí
budoucích učitelů a učitelek a zkvalitnění každodenní edukační praxe dojde díky zvýšené spolupráci
VŠ pedagogů, odborníků z praxe a studentů, a to napříč fakultami, katedrami, vysokými školami v ČR,
spolupracujícími subjekty regionálního školství i spolupracujícími zahraničními institucemi.

EUPeace
Cílem aliance evropských univerzit EUPeace je prostřednictvím vzájemné spolupráce přispívat ke zlepšování kvality a konkurenceschopnosti evropského vysokého školství. Podpora získaná z programu ERASMUS+ znamená pro ZČU mimo jiné příležitost podílet se na projektech EU vypisovaných právě pro evropské univerzitní aliance, což ji ještě více posílí a ukotví v evropském prostoru terciálního vzdělávání. Finanční částka přidělená celé alianci na období prvních čtyř let činí téměř 14,4 milionů eur.
Základ aliance EUPeace byl položen v únoru 2021 v německém Marburgu. Koordinátorem aliance, která má devět členů, je tamní Philipps-Universität Marburg. Vedle ní jsou partnery EUPeace společně se Západočeskou univerzitou v Plzni také Justus-Liebig-Universität Gießen (Německo), Université de Limoges (Francie), Università della Calabria (Itálie), Universidad Pontificia Comillas (Španělsko), University of Mostar (Bosna and Hercegovina) a Çukurova University (Turecko).

NÁRODNÍ PLÁN OBNOVY PRO OBLAST VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROKY 2023–2025
Cílem projektu ZČU 2025: Směrem k udržitelné univerzitě, je nastartování a podpora oblasti udržitelnosti na různých úrovních univerzity. Jedním ze stěžejních cílů projektu je tvorba Strategie udržitelnosti, která si klade za cíl ZČU jako udržitelně fungující organizaci vzdělávající v oblasti udržitelnosti. S cílem vzdělávat budoucí generaci v tématu udržitelnosti jsou pak realizovány další aktivity projektu.
Jedním z nich je tvorba studijního programu Environmentální inženýrství a technologie pod Fakultou strojní. Studijní program je koncipován tak, aby formoval budoucí odborníky s kapacitou efektivně řešit rozsáhlé výzvy spojené s průmyslovou výrobou, výrobky a jejich dopady na životní prostředí, společnost a zdroje. Zaměření programu přímo odpovídá celospolečenské potřebě dosahování cílů trvalé ekologické a sociální udržitelnosti v rámci řízení podniků.
Dalšími aktivitami projektu je tvorba kurzů celoživotního vzdělávání a tvorba či inovace předmětů ve stávajících studijních programech. V rámci projektu budou na Západočeské univerzitě v Plzni vytvořeny v rámci vybraných fakult tři kurzy celoživotního vzdělávání, které budou připraveny jakožto kurzy kompatibilní s doporučením Rady Evropské unie z roku 2022 týkající se mikrocertifikátů a zároveň se bude jednat o kurzy upskillingu, které přispívají k získávání nových nebo zdokonalování existujících dovedností a umožní jednotlivcům získat kvalifikace v rozsahu potřebném pro úspěšné uplatnění v měnícím se pracovním prostředí.
V neposlední řadě se ZČU bude snažit o to, být silným partnerem prosazujícím udržitelnost v regionálním kontextu a klade si za cíl prohloubit a dále rozšířit již existující spolupráci s Plzeňským krajem zaměřenou na aspekty udržitelného rozvoje a zelené transformace regionu.

ESF+ ZČU
Cílem projektu je zvýšení odborných kompetencí akademických a neakademických pracujících, snížení studijní neúspěšnosti studujících, posílení a rozvoj strategického řízení, tvorba a rozvoj studijních programů, inovace a rozšíření podpůrných služeb pro studující se SP.
Projekt představuje svým pojetím komplexní iniciativu s cílem vytvářet prostředí vstřícné, bezpečné, podpůrné a takové, které vyjadřuje respekt k individualitě. Bude docházet k rozvoji odborných kompetencí pracovníků, dále se projekt zaměří na snížení studijní neúspěšnosti studujících a přínosem bude rovněž implementace vybraných nástrojů strategického řízení s cílem tvorby efektivního a komplexního systému. Projekt se také věnuje zvýšení inkluzivity studijního prostředí pro studující se SP.

Future4Refugees
“Enhancement of Academic and Employment Potential of Ukrainian Young Refugees via Applied Digital Competences” (Future4Refugees, 2022-2024) where the UWB will act in partnership with the Polish Fundacja Ignatianum (Krakow). The “FUTURE4REFUGEES” project develops knowledge and skills of young Ukrainian refugees aged 15-18 to use modern digital technologies for personal, study and professional growth. It connects young people residing in the Czech Republic and Poland with the local school and university environment contributing to their academic and employment potential.

ELEPHANT: E-learning prospects for humanities
Projekt se zaměřuje na výzvy, které přináší online vzdělávání v humanitních oborech. Hlavním cílem projektu je posílení spolupráce mezi pěti partnerskými univerzitami v oblasti rozvoje moderních výukových metod a nástrojů. Hlavní výstupy projektu: 1) Analýza online vzdělávání v humanitních studijních programech Ústřední výzkumné téma projektu ELEPHANT se zabývá využitím e-learningu v humanitních oborech na univerzitách […]

Digitální stopy regionální historie
Projekt je zaměřen na tvorbu a ověření digitálních vzdělávacích zdrojů a aktivit pro žáky v kulturní oblasti a dějinách každodennosti. Na jejich tvorbě spolupracují zástupci formálního i neformálního vzdělávání v součinnosti s kulturními a paměťovými institucemi s využitím primárních zdrojů Archivu města Plzně. Cílem je rozvoj digitální gramotnosti žáků a posílení aktivizačních vzdělávacích metod prostřednictvím studijních materiálů s multimediálním a interaktivním obsahem.

Společně do muzea
Oddělení Celoživotní a distanční vzdělávání se spolupráci s pracovníky Západočeského muzea v Plzni a pedagogy zapojených škol realizují projekt zaměřený na propojování formálního vzdělávání.