Anotace semináře

Ústní zkoušení – Jak klást otázky, aby měly smysl?

Jak zajistit, aby ústní zkoušení bylo spravedlivé, efektivní a méně stresující pro všechny zúčastněné? Na tomto interaktivním workshopu si osvojíte strategie, jak vést ústní zkoušku tak, aby podporovala kritické myšlení a sebereflexi studujících. Zaměříme se na roli zkoušejícího i zkoušeného, práci s hodnotícími rubrikami, formativní zpětnou vazbu a metody pro snížení stresu u studujících. V rámci simulací v trojicích si vyzkoušíte různé přístupy k ústnímu zkoušení a získáte konkrétní tipy, jak tento proces zlepšit.

Medailonek

MUDr. Martin Vejražka, Ph.D.

Vystudoval všeobecné lékařství na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, na téže fakultě posléze absolvoval i doktorské studium v oboru biochemie a patobiochemie. Ve výzkumu se zabýval volnými radikály a reaktivními formami kyslíku. Kromě toho, že vyučuje lékařskou biochemii, se také věnuje rozvoji medicínského vzdělávání. Mimo jiné stál u zrodu WikiSkript, dnes nejnavštěvovanějšího webu pro pregraduální studium medicíny. Dlouhodobě se zabývá metodami hodnocení výsledků vzdělávání. Mezi jeho koníčky patří společenský tanec a klasická lingvistika. Dovolenou trávil nejraději na horách, absolvoval přechody mnoha velehor; v současnosti ovšem relaxuje spíše s rodinou na chatě a na malé dřevěné plachetnici.