Jubilejní 10. ročník konference Učitel IN
Rekordních 230 učitelů a učitelek, studujících a dalších účastníků, kteří se zajímají o problematiku smysluplného využití ICT ve vzdělávání, se v sobotu 12. října sešlo na jubilejním 10. ročníku konference Učitel IN. Akci již tradičně v prostorách Fakulty elektrotechnické ZČU pořádal Odbor celoživotního a distančního vzdělávání.
O inspirativní úvod konference se postaral Miroslav Staněk se svou přednáškou AI a digitální technologie – co změnily, mění a změní ve výuce a výchově? Dokázal si publikum získat natolik, že jej odměnilo i nadšeným potleskem ve stoje.
V další části konference si každý z účastníků mohl podle svých preferencí vybrat dva z celkem 18 nabízených workshopů. Velký zájem byl například o workshopy Patrika Vaňka Únikové hry ve škole a Úžasná Canva pro vzdělávání – zaměřeno na AI. Umělá inteligence (AI) byla stejně jako vloni stěžejním tématem celé řady workshopů – AI jako kopilot pedagoga s Karlem Klatovským, Umělá inteligence v češtině s Ludmilou Kovaříkovou či AI ve výuce s Tomáše Kováčem. Opomenuty ale nezůstaly ani další technologie a nástroje, například Jakub Novotný představil Roboty a robotické stavebnice v praktickém workshopu a Jindřich Zdráhal ukázal posluchačům OrgPad: Učitelův pomocník pro plánování i výuku.
„Na závěr konference jsme se rozhodli zařadit panelovou diskusi, v níž jsem s hosty z řad lektorů hledala odpověď na otázku Jak být 10 let IN?“ uvedla zakladatelka konference doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D.
Ve volných chvílích se účastníci mohli podívat na prezentace firem zaměřených na vzdělávání: Psaní hravě, UčiteléUčitelům.cz, Pedagogický svět, Růžovka a Škola s nadhledem.
Podrobné informace o workshopech, záznamy plenárních přednášek a vybraných workshopů a fotogalerii z celé akce najdete na webu konference Učitel IN.
S jakými tématy vstoupí konference do své druhé dekády zatím určené není, zájemci si však již teď mohou zapsat do svých diářů termín dalšího ročníku, a to 11. 10. 2025. Těšíme se na další setkání s nadšenci, kteří se nebojí technologií a jejich využití ve vzdělávání.