Projekt se zaměřuje na výzvy, které přináší online vzdělávání v humanitních oborech. Hlavním cílem projektu je posílení spolupráce mezi pěti partnerskými univerzitami v oblasti rozvoje moderních výukových metod a nástrojů.

Hlavní výstupy projektu:

1) Analýza online vzdělávání v humanitních studijních programech Ústřední výzkumné téma projektu ELEPHANT se zabývá využitím e-learningu v humanitních oborech na univerzitách v různých evropských zemích. Hlavní otázka výzkumu se zaměřuje na to, jak funguje distanční vzdělávání pro humanitní obory na univerzitách v různých kulturních oblastech? Výzkum byl proveden formou smíšených metod s využitím kvantitativního i kvalitativního přístupu. Postihoval různé aspekty stanoveného výzkumného problému. V České republice případová studie probíhala na Univerzitě Karlově v Praze (UK) a Západočeské univerzitě (ZČU). Analýzy najdete zde. 2) TOOLBOX –  sada nástrojů pro online vzdělávání Nejde jen o představení vybraných digitálních nástrojů a aplikací, zaměřili jsem se na materiály, na nichž je možné ukázat metodiku online výuky. Naším cílem je prosazovat především myšlenku efektivní online výuky a nikli pouze moderní informační technologie. Toolbox je rozdělen do tří sekcí: MODULY S CVIČENÍM obsahují informace o plánování online nejden jednotlivých lekcí, ale i celých online kurzů. SCÉNÁŘE obsahují vzorové scénáře/plány hodin, které pokrývají různá témata z oblasti humanitních věd. HLASY ONLINE VÝUKY jsou tvořeny krátkými videi s názory, radami a komentáři k online výuce. Toolbox najdete zde. Více informací o projektu naleznete zde.

Partneři projektu:

Uniwersytet Śląski w Katowicach (Polsko) Prešovská univerzita v Prešove (Slovensko) Kazimiero Simonaviciaus Universitetas (Litva) Universita Degli Studi di Salerno (Itálie) Projekt je spolufinancován Evropskou komisí. Výstupy projektu a informace v nich obsažené vyjadřují pouze názory jejich autorů a Komise nemůže být považována za odpovědnou za obsah a jakékoli využití těchto informací. Výstupy projektu jsou k dispozici pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0).