Základem distančního vzdělávání jsou kvalitně zpracované studijní materiály. Ideální je vytvářet materiály a předávat je studentům v nějakém komplexním systému specializovaném na řízení výuky (např. Moodle, Google Classroom, MS Teams). V rámci těchto systémů je možné vytvářet nové nebo nahrávat či sdílet existující pestré studijní materiály a z nich tvořit tzv. on-line kurz.
Porozumění a zapamatování učiva ze strany studentů a v neposlední řadě i motivaci studentů vracet se ke studijním materiálům pomáhá multimediální zpracování, kdy využíváme texty, obrázky, grafy, videomateriály, prezentace s audiokomentářem, animace, odkazy na primární zdroje, on-line mapy, otevřená data, různé webové aplikace apod. Zařazujeme také interaktivní prvky, jako jsou ankety, diskusní fóra, kvízy, autotesty, interaktivní slovníky (studenti sami tvoří slovníková hesla a navzájem si je komentují apod.).
Na celouniverzitní úrovni ZČU provozuje následující platformy, které jsou vhodné pro tvorbu multimediálních interaktivních materiálů určených pro řízenou distanční výuku:
Na Fakultě pedagogické je v testovacím režimu používán systém Mahara pro digitální portfolio, který je specifický tím, že studenti mají v tomto systému nástroje pro vlastní tvorbu multimediálních materiálů a jejich úkoly mohou mít atraktivní výslednou podobu.
Studijní materiály je možné vytvářet a sdílet se studenty i v jiných systémech dostupných na ZČU, např. Courseware či Alfresco (úložiště materiálů). Nejsou to však typické nástroje řízené distanční výuky. Neobsahují narozdíl od learning management systémů podrobné statistiky o aktivitách studentů v systému a specifické řídící nástroje usnadňující distanční komunikaci.
Pro získání podrobnějších informací o možnostech distančního testování studentů a tvorby on-line testu se můžete přihlásit do těchto kurzů pro zaměstnance ZČU:
![Převádíme studijní materiály z Courseware do LMS Moodle pro KSA FF Převádíme studijní materiály z Courseware do LMS Moodle pro KSA FF](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/2024/03/MG_8318-scaled-1170x1170-croped.jpg)
![Autorská příprava kurzů v LMS Moodle Autorská příprava kurzů v LMS Moodle](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/2023/01/moodle_kurz_LMS-1170x1170-croped.jpg)
![Tvorba kurzů v LMS Moodle pro FF KGS Tvorba kurzů v LMS Moodle pro FF KGS](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/2023/01/moodle_kurz_LMS-1170x1170-croped.jpg)
![Jak otestovat studenty v LMS Moodle (nejen pro autory v projektu NPO) Jak otestovat studenty v LMS Moodle (nejen pro autory v projektu NPO)](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/2023/02/board-g0e605e6d1_1920-1170x1170-croped.jpg)
![Tvorba kurzů v LMS Moodle (nejen pro autory v projektu NPO) Tvorba kurzů v LMS Moodle (nejen pro autory v projektu NPO)](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/2023/01/moodle_kurz_LMS-1170x1170-croped.jpg)
V případě potřeby využijte asistence techniků CŽV nebo M studia ZČU.
TECHNICKÝ SUPPORT
![Chejlava Chejlava](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/MGL6146-200x200.jpg)
![tonda tonda](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/2023/11/tonda-e1710504103747-200x200.jpeg)
![Topinka Topinka](https://czv.zcu.cz/wp-content/uploads/MGL6488-200x200.jpg)