Teaching with Sarah Leupen 3/3

Jak zajistit, aby se naši studenti během výuky naučili více a jejich znalosti byly hluboké a dlouhotrvající? Zjistěte v posledním ze série seminářů o moderních výukových metodách!

Začátek

24/05/2017 - 16:00

Konec

Adresa

Univerzitní 22, Plzeň - Bory (US Point, UU 309)   Zobrazit mapu
Jménem Západočeské univerzity bychom vás rádi pozvali na poslední setkání ze série workshopů o moderních výukových metodách. Stejně jako v předchozích worshopech vám lektorka Sarah Leupen z University of Maryland Baltimore County, USA, která tento akademický rok vyučuje na Lékařské fakultě Karlovy univerzity v Plzni v rámci Fulbrightovy komise, představí nejmodernější poznatky v oblasti moderní výuky a přístupu učitele ke studentům. Workshopy jsou určeny pro vyučující všech stupňů vzdělávacího systému. Účast je zdarma, je třeba se předem zaregistrovat. Semináře probíhají v angličtině.   1/3 Introduction to Evidence-Based Teaching: What Does the Evidence Say about How We Should Teach?                         2/3 Motivating Students 3/3 Outcomes-Based Course Design

 

3/3 Outcomes-Based Course Design

24. května 2017 od 16:00 v US Pointu (univerzitní kampus Bory, Plzeň) Our students will learn more, and more deeply, and remember what they learn for a longer time, if we focus our classes on what students will do and learn, instead of what we will say. But how can we do this, especially when there is so much content to “cover”? This workshop is a practical session that will show you how to begin to make the change to focusing on student learning—and see what that means for planning each class day. Although it seems like a big change, it is one you can make gradually, and one that ultimately creates a lot of freedom and space for learning.  

About Sarah Leupen

Sarah Leupen is a senior lecturer in the Department of Biological Sciences and the Honors College at the University of Maryland Baltimore County (UMBC), Marlyand, USA, where she teaches physiology, anatomy, reproduction, and other topics and has received multiple teaching awards. She frequently leads workshops in active-learning and evidence-based teaching techniques, especially collaborative learning practices, and performs pedagogical studies evaluating the effectiveness of various techniques. She is also involved in efforts to research and implement an increasing emphasis on quantitative thinking in biology education. For academic year 2016-2017, she is a Fulbright Scholar at Charles University’s Faculty of Medicine in Pilsen, where she trains teachers in active-learning techniques and teaches physiology.

Více informací

Webové stránky

https://www.uspoint.zcu.cz/