Ing. Martin Kříž nám téměř před dvěma lety předložil svou představu vzdělávání v zahradě napříč předměty (záznam webináře
zde). Jaká bude jeho koncepce badatelsky orientované výuky?
Badatelsky orientované učení je metoda, která jde napříč předměty a pokud je správně vedená, posiluje kompetence k učení. V otevřeném bádání se učitel stává průvodcem a žák badatelem, stanovuje otázku, řeší hypotézu, zkoumá, pracuje v týmu, své výsledky prezentuje a obhajuje. Jak bádat otevřeně a venku v zahradě, v lese, na louce, to vám přiblížíme v následujícím webináři.
Bádat mohou učitelé na prvním i druhém stupni, i na SŠ, princip je pořád stejný, jen jde o náročnost výzkumu a metod a pomůcek. Bádat mohou i mimoškolní pedagogové na táborech, ideální třeba pro debrujáry, ale i skauty v přírodě…