Kurzy

All Kurzy podle oboru Kurzy podle pracovišť Projekty Kurzy podle formy Kurzy podle účastníků Fakulta aplikovaných věd Projekt - HR AWARD mezisektorové a mezioborové spolupráce ZČU Kurzy pro doktorandy Projekt - Konstruktivismus v praxi vysokých škol Otevřené on-line kurzy k AI Rektorát Projekt - Podpora kvality dalšího vzdělávání v Plzeňském kraji Chci studenty testovat a hodnotit na dálku Zvyšování kvality interních grantových schémat na ZČU Hybridní forma Projekt - Zvýšení kvality a rozšíření nabídky UCV ZČU v Plzni v oblasti dalšího vzdělávání Kurzy pro nové pracovníky ZČU CIV VŠ pedagogika otevřené kurzy Akcelerace transferu poznatků Personalistika a HR Administrativa Projekt - Modulární systém vzdělávání zaměstnanců ZČU Otevřené on-line kurzy Projekt ESF+ ZČU Zdravotnictví Ekonomie Právo a veřejná správa VŠ pedagogika online Chci vytvořit multimediální studijní materiály Nouzová distanční výuka Odbor Transfer technologií PR kurzy AI PR zástupci Ústav jazykové přípravy BOZP VŠ pedagogika prezenční Rozvoj kapacit a prostředí pro posílení mezinárodní Odbor lidských zdrojů Kurzy pro vzdělavatele dospělých Společenské vědy Kultura a umění Filologie VŠ pedagogika přehled VŠ pedagogika kombinovaná Otevřené on-line kurzy pro zaměstnance ZČU Kurzy popularizace vědy Projekt - Popularizace vědy a badatelsky orientované výuky Věda výzkum On-line ESF II projekt Západočeské univerzity v Plzni Přírodní vědy Oddělení rozvoje a vzdělávání zaměstnanců Psychologie Technické vědy Otevřené on-line kurzy pro veřejnost Kombinovaná forma Portfolio Projekt - ESF projekt Západočeské univerzity v Plzni VŠ pedagogika E-learning Pedagogika Kurzy pro veřejnost Fakulta pedagogická Oddělení CŽV Prezenční forma Kurzy pro zaměstnance ZČU

Jak zařídit, aby učení studentů bylo aktivní?

Seminář nabízí inspiraci v oblasti konstruktivistické vysokoškolské výuky, která je zaměřena na aktivní učení studentů. Konkrétně představuje jeden ze způsobů využití odborných textů ve výuce. Zároveň nabízí inspirativní didaktický postup, který lze dle potřeb modifikovat. Účastníci semináře se dostanou do role studentů a prožijí si modelovou vysokoškolskou výuku. Následně budou reflektovat pozici vyučujícího a pozici [...]

“Raut” vyučovacích metod pro vysokoškolského učitele

Hledáte náměty, které povedou k aktivnímu zapojení studentů do vaší výuky? V rámci semináře ochutnáte několik vybraných vyučovacích a hodnotících metod, které vám mohou pomoci inovovat vaši výuku. Na semináři se budeme společně zamýšlet, jak tyto metody uplatit v konkrétních oborech. Dále budeme navrhovat modifikace těchto metod. V závěru vyvodíme didaktické principy aktivizujících metod a [...]

Jak na obsah pro sociální sítě

Jak mluvit k lidem, kteří nechtějí naslouchat, a psát pro lidi, kteří nechtějí číst? Ukážeme si, jak můžete vyždímat ze sítí maximum a jak dlouhodobě vytvářet kvalitní obsah bez zbytečného plýtvání časem, energií a financemi. K čemu se dostaneme: Psychologie uživatelů Pravidla dobrého obsahu Copywriting pro sociální sítě Firemní komunikace na sítích Obsahová strategie & [...]

ChatGPT prakticky

Interaktivní workshop zaměřený na oblast AI

Tvorba multimediálních studijních opor prakticky pro FF KAR

Oživte svůj kurz v LMS Moodle pomocí multimediálních prvků

Školení odborné způsobilosti v elektrotechnice dle NV 194/2022 Sb.

Pro zaměstnance ZČU je připraveno Školení a přezkoušení odborné způsobilosti v elektrotechnice dle NV 194/2022 Sb.  (Nová legislativa, která nahrazuje vyhlášku 50/1978 Sb.). Školení je k dispozici v následujících termínech: 14. 5. 2025 od 8:00 v UV 115b (budova FST) 29. 5. 2025 od 8:00 v UV 116a (budova FST) Pro každý termín je maximální kapacita [...]

Autorská příprava kurzů v LMS Moodle pro UJP

Naučte se vytvářet kurzy v LMS Moodle a posuňte tak své pedagogické schopnosti na novou úroveň.

Tvorba kurzů v LMS Moodle pro FF KGS

Naučte se vytvářet kurzy v LMS Moodle a posuňte tak své pedagogické schopnosti na novou úroveň.

Studium pro asistenty pedagoga

Cílem studia je rozvíjet kompetence pro budoucí profesi a poskytnout budoucím asistentům pedagoga vhled do problematiky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a vybavit je potřebnými znalostmi, dovednostmi a postoji nezbytnými pro práci s nimi. Absolvováním programu získá jeho účastník oprávnění pro vykonávání pozice asistent pedagoga. Více informací

Jak využít AI ve vzdělávání na vysoké škole

Lektorka v krátkém teoretickém úvodu vysvětlí základní pojmy z oblasti umělé inteligence. V další části představí vzdělávací materiály a na konkrétních příkladech ukáže, jak je zavést do výuky na školách. Nabídne tipy na AI nástroje, které mohou pomoci při přípravě pedagogů. Prostor bude věnován i dopadům AI na společnost. A v diskuzi s účastníky otevře, [...]

Formativní hodnocení – kritéria a formativně hodnoticí výroky

Formativní hodnocení usiluje o intenzifikaci učení prostřednictvím průběžné zpětné vazby. V rámci tohoto interaktivního workshopu budeme společně trénovat dovednosti klíčové pro formativní hodnocení – především formulaci kritérií úspěchu a formativně hodnoticích výroků. Ukážeme si také několik osvědčených technik pro podporu učení prostřednictvím formativního hodnocení. Budeme sdílet, diskutovat a vzájemně se inspirovat ve využití konkrétních strategií [...]

Klíčové myšlenky a principy formativního hodnocení

Na tomto interaktivním workshopu se budeme zabývat otázkou, proč bychom měli ve své výuce využívat formativní hodnocení a jaké benefity nám přináší? Představíme koncept formativního hodnocení, které podporuje kvalitu a efektivitu učení, ukážeme si, co nám a studujícím přináší a jak jej začlenit do výuky. Společně budeme sdílet své zkušenosti s tímto typem hodnocení a [...]

Jak aktivizovat studující skrze volbu metod a zpětnou vazbu?

Pedagogická komunikace jako prostředek pro aktivizaci studujících

Úvod do nenásilné komunikace

Rozšiřte své komunikační schopnosti o principy nenásilné komunikace

Kurz keramiky z válečků

Kurz je zaměřen na osvojení si komplexních strukturovaných výtvarných znalostí a dovedností v oblasti materiálového tvoření z keramické hlíny. Kurz zahrnuje výtvarnou metodickou řadu, v jejímž rámci se účastníci naučí zpracovávat hlínu do podoby výtvarně koncipovaného keramického objektu budováním z hliněných válečků (šůlánů) a z dalších drobných prvků. Více informací

Systémy pro elektronickou podporu výuky na ZČU

Kurz se věnuje e-learningovým systémům a komunikačním platformám, které je možné na ZČU využít pro podporu výuky. Účastníci budou seznámeni se základními funkcemi jednotlivých systémů a s příklady dobré praxe jejich použití. V rámci kurzu se naučíte, jak zakládat nové kurzy k vyučovaným předmětům na ZČU, nebo využívat již existující kurzy vytvořené v předchozích letech. [...]

Úprava fotografií v online editoru

Stisknutím spouště pořízení fotografie rozhodně nekončí…

Tvorba multimediálních studijních opor prakticky

Oživte svůj kurz v LMS Moodle pomocí multimediálních prvků

Mikrocertifikáty a flexibilní formy celoživotního vzdělávání

Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých forem celoživotního vzdělávání?

Fotografování portrétu

Fotografování portrétu v přirozeném světle i s pomocí trvalého světla

Formy blended learningu a hybridní výuky

Seznamte se s různými formami blended learningu a hybridní výuky

Microsoft 365 a Microsoft Teams pro začátečníky

Prakticky zaměřené školení pro ty, kteří v oblasti Microsoft 365 tápou. Seznámíte se s nástroji, které soubor Microsoft 365 nabízí - nepatří sem jen Word, Excel a Powerpoint, ale také Outlook, OneDrive, SharePoint a další. Představeny vám budou výhody a nevýhody desktopové a online verze, přístup uživatele, možnosti společné práce na sdílených dokumentech. Velká pozornost [...]

Microsoft 365 a Microsoft Teams pro mírně pokročilé

Prakticky zaměřené školení pro ty, kteří se v oblasti Microsoft 365 už trochu orientují. Seznámíte se s nástroji, které soubor Microsoft 365 nabízí - nepatří sem jen Word, Excel a Powerpoint, ale také Outlook, OneDrive, SharePoint a další. Představeny vám budou výhody a nevýhody desktopové a online verze, přístup uživatele, napojení na LDAP, možnosti společné [...]

S mikroskopem za dobrodružstvím buněk (pro učitele)

Cílem je osvojení si bezchybné efektivní práce s mikroskopem a získání základních znalostí ohledně mikroorganismů, řas a sinic a různých typů tkání a pletiv, které můžou uplatnit ve výuce biologie na základních a středních školách. Více informací

Praktická biologie a geologie v terénu (pro učitele)

Kurz je zaměřen na osvojení si následujících dovedností: vedení exkurze v terénu, metody pozorování, sběru, uchovávání a determinace přírodního materiálu, používání speciálního vybavení (např. planktonní síť), práce s determinační literaturou, praktická znalost nejběžnějších zástupců rostlin, hub a živočichů na našem území, a geologickou historii našeho území. Osvojené dovednosti mohou učitelé využít při plánování exkurze a [...]

Moderní možnosti terénní výuky geografie a zeměpisných exkurzí (pro učitele)

Účastník bude po úspěšném absolvování kurzu schopen identifikovat typické složky krajiny; definovat kvalitu a případné ohrožení vazeb mezi krajinnými prvky; organizovat terénní exkurzi; vybrat místa v krajině, vhodná k didaktické transformaci a demonstraci obecných procesů v krajinné sféře; shrnout fungování dané části krajiny jako holistické entity; zkonstruovat virtuální exkurzi. Více informací

Aktuální geografická témata ve škole i za školou (pro učitele)

Posluchač si rozšíří poznatky o geografických souvislostech a dopadu vybraných aktuálních světových událostí. Na základě nabytých znalostí bude moci zaujmout postoj k vybranému tématu. Posluchač získá přehled o způsobech integrace aktuálních událostí do výuky přírodovědných předmětů (především zeměpisu), což přispěje ke zvýšení motivace žáků a posílení jejich geografického myšlení. Více informací

„Aktuální přístupy k didaktice sexuální výchovy” pro učitele fakultních ZŠ

Program byl připraven na základě výsledků analýzy realizované v roce 2017 na základních školách v PK. Učivo sexuální výchovy je v rámci RVP ZV včleněno do vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, ale obsahu reprodukčního zdraví je ve srovnání s ostatními obsahy věnována pouze okrajová pozornost a některá doporučovaná témata nejsou na základních školách vůbec vyučována. [...]

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím (pro učitele)

V rámci konverzačního kurzu se probírají aktuální témata z každodenního života, kulturního, společenského a politického světa. Lektorka klade důraz jak na celoevropská tak na česko-německá témata, aby účastníci získali přehled o aktuálních událostech. Vzhledem k tomu, že cílová skupina jsou učitelé ZŠ a SŠ, mají účastníci mimo jiné střídavě vést diskuze a vysvětlit slova a [...]

Informační systémy na ZČU

Seznamte se s nejdůležitějšími informačními systémy provozovanými na ZČU.

Základy fotografování mobilním telefonem

I pomocí chytrého telefonu můžete pořídit krásné fotografie

Školení a přezkoušení obsluh pracovních plošin dle NV 193/2022 Sb. §24

Povinné školení pro zaměstnance ZČU. Termín:  20. května 2025 9:00 - 10:00 v místnosti UV 116a Požadované doklady ke zkoušce – dle NV č. 192/2022 Sb. §24: potvrzení zdravotní způsobilosti Školení zajišťuje: Ing. Tomáš Tovara (tovara@rek.zcu.cz, +420 377 631 272)

Kurz vodní turistiky pro veřejnost, pedagogickou veřejnost a studenty ZČU (zahraniční řeky)

Praktická oblast: Zdokonalení existujících a získání nových dovedností v oblasti ovládání plavidel (K1, C2, R2, R4) na proudící vodě do obtížnosti WW IV, záchrana osob a materiálu na proudící vodě. Teoretická oblast: Taktika jízdy ve skupině, nebezpečí při vodní turistice, základy logistiky, vodácké akce, KPČ vybrané oblasti, specifika organizace vodácké akce v zahraničí. Více informací

Kurz vodní turistiky pro pedagogickou veřejnost a studenty ZČU (české řeky)

Praktická oblast: Zdokonalení existujících a získání nových dovedností v oblasti ovládání plavidel (K1, C2, R2, R4) na proudící vodě do obtížnosti WW III., záchrana osob a materiálu na proudící vodě Teoretická oblast: Taktika jízdy ve skupině, nebezpečí při vodní turistice, základy logistiky, vodácké akce, KPČ vybrané oblasti Více informací

Kurz vodní záchrany

Cílem kurzu je získání praktických dovedností a teoretických znalostí v rozsahu požadované licence „Plavčík / Záchranář III. VZS ČČK“. Více informací

Nové internetové „vychytávky“ ve světě výuky NJ II – webinář

Tento webinář volně navazuje na již akreditovaný kurz Internetové „vychytávky“ ve světě výuky NJ. Druhá část nabízí učitelům německého jazyka opět přehled užitečných tipů, jak lze využít běžně dostupné internetové technologie ve výuce NJ. V tomto kurzu půjde pak především o samostatnou tvorbu interaktivního materiálu dobře použitelného ve výuce německého jazyka v prostředí internetových stránek, [...]

Nové internetové „vychytávky“ ve světě výuky NJ – webinář

Tento webinář nabízí učitelům německého jazyka přehled užitečných tipů, jak lze využít běžně dostupné technologie ve výuce NJ. Zejména se pak zaměřuje na možnosti internetu. Internet a moderní technika jsou důležitým motivačním prvkem ve výuce jazyků 21. století, který se stal v posledních letech naprostou samozřejmostí. Ačkoli jsou školy dnes již většinou kvalitně technicky vybaveny, [...]

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím – webinář (pro učitele)

Hlavním cílem kurzu je rozšiřování slovní zásoby, zautomatizování řečového projevu a rychlé reagování na různé názory. Pro učitele německého jazyka je nesmírně důležité, aby uměli plynule mluvit a aplikovat tuto dovednost i na žáky ve školách. Více informací

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím II (pro učitele)

Hlavním cílem kurzu je rozšiřování slovní zásoby, zautomatizování řečového projevu a rychlé reagování na různé názory. Během kurzu budou použity různé metody: konverzace v párech, ve skupině a v plénu, vedení interview a hraní rolí. Pro učitele německého jazyka je nesmírně důležité, aby uměli plynule mluvit a aplikovat tuto dovednost i na žáky ve školách. [...]

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím II – webinář (pro studenty)

Hlavním cílem kurzu je rozšiřování slovní zásoby, zautomatizování řečového projevu a rychlé reagování na různé názory. Účastníci by měli mluvit plynule a bez chyb. Více informací

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím II (pro studenty)

Hlavním cílem kurzu je rozšiřování slovní zásoby, zautomatizování řečového projevu a rychlé reagování na různé názory. Během kurzu budou použity různé metody: konverzace v párech, ve skupině a v plénu, vedení interview a hraní rolí. Více informací

Zdravotní tělesná výchova pro učitele tělesné výchovy (pro studenty)

Získání teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti zdravotní tělesné výchovy. Více informací

Moderní gymnastické formy ve školní tělesné výchově (pro studenty)

Získání teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti techniky a metodiky moderních gymnastických forem. Více informací

Kultura jazykového projevu (některé obtížnější jazykové jevy v psané češtině)

Hlavním cílem kurzu je zaměřit se na vybrané obtížnější jevy v češtině, a to nejen na pravopisné, ale zejména na tvaroslovné, na psaní interpunkce, psaní velkých písmen, ale také na tvoření větných celků, na základní stylizační problémy a nedostatky. Kurz je orientován mj. na schopnost výběru vhodných jazykových prostředků vzhledem k charakteru konkrétního komunikátu. Více [...]

GIS v hodinách zeměpisu – webinář

Nabízený webinář je plánován na 4 vyučovací hodiny a je dělený do dvou dvouhodinových bloků s přestávkou mezi nimi. První, převážně teoretická, část (2 vyučovací hodiny) se zaměřuje na význam výuky GIS v zeměpisu a možnosti motivace žáků pro toto téma. Dále budou představeny různé varianty GIS aplikací využitelných ve školním prostředí. Podrobněji bude představena [...]