Kurzy

All Kurzy podle oboru Kurzy podle pracovišť Projekty Kurzy podle formy Kurzy podle účastníků Fakulta aplikovaných věd Projekt - HR AWARD mezisektorové a mezioborové spolupráce ZČU Kurzy pro doktorandy Projekt - Konstruktivismus v praxi vysokých škol Otevřené on-line kurzy k AI Rektorát Projekt - Podpora kvality dalšího vzdělávání v Plzeňském kraji Chci studenty testovat a hodnotit na dálku Zvyšování kvality interních grantových schémat na ZČU Hybridní forma Projekt - Zvýšení kvality a rozšíření nabídky UCV ZČU v Plzni v oblasti dalšího vzdělávání Kurzy pro nové pracovníky ZČU CIV VŠ pedagogika otevřené kurzy Akcelerace transferu poznatků Personalistika a HR Administrativa Projekt - Modulární systém vzdělávání zaměstnanců ZČU Otevřené on-line kurzy Zdravotnictví Ekonomie Právo a veřejná správa VŠ pedagogika online Chci vytvořit multimediální studijní materiály Nouzová distanční výuka Odbor Transfer technologií Projekt ESF+ ZČU PR Ústav jazykové přípravy kurzy AI PR zástupci BOZP VŠ pedagogika prezenční Rozvoj kapacit a prostředí pro posílení mezinárodní Odbor lidských zdrojů Kurzy pro vzdělavatele dospělých Společenské vědy Kultura a umění Filologie VŠ pedagogika přehled VŠ pedagogika kombinovaná Otevřené on-line kurzy pro zaměstnance ZČU Kurzy popularizace vědy Projekt - Popularizace vědy a badatelsky orientované výuky Věda výzkum On-line ESF II projekt Západočeské univerzity v Plzni Přírodní vědy Oddělení rozvoje a vzdělávání zaměstnanců Psychologie Technické vědy Otevřené on-line kurzy pro veřejnost Kombinovaná forma Portfolio Projekt - ESF projekt Západočeské univerzity v Plzni VŠ pedagogika E-learning Pedagogika Kurzy pro veřejnost Fakulta pedagogická Oddělení CŽV Prezenční forma Kurzy pro zaměstnance ZČU

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím II (pro studenty)

Hlavním cílem kurzu je rozšiřování slovní zásoby, zautomatizování řečového projevu a rychlé reagování na různé názory. Během kurzu budou použity různé metody: konverzace v párech, ve skupině a v plénu, vedení interview a hraní rolí. Více informací

Zdravotní tělesná výchova pro učitele tělesné výchovy (pro studenty)

Získání teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti zdravotní tělesné výchovy. Více informací

Moderní gymnastické formy ve školní tělesné výchově (pro studenty)

Získání teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti techniky a metodiky moderních gymnastických forem. Více informací

Kultura jazykového projevu (některé obtížnější jazykové jevy v psané češtině)

Hlavním cílem kurzu je zaměřit se na vybrané obtížnější jevy v češtině, a to nejen na pravopisné, ale zejména na tvaroslovné, na psaní interpunkce, psaní velkých písmen, ale také na tvoření větných celků, na základní stylizační problémy a nedostatky. Kurz je orientován mj. na schopnost výběru vhodných jazykových prostředků vzhledem k charakteru konkrétního komunikátu. Více [...]

GIS v hodinách zeměpisu – webinář

Nabízený webinář je plánován na 4 vyučovací hodiny a je dělený do dvou dvouhodinových bloků s přestávkou mezi nimi. První, převážně teoretická, část (2 vyučovací hodiny) se zaměřuje na význam výuky GIS v zeměpisu a možnosti motivace žáků pro toto téma. Dále budou představeny různé varianty GIS aplikací využitelných ve školním prostředí. Podrobněji bude představena [...]

Geografické fenomény vybraných regionů a jejich Wow efekt a Aha efekt – webinář

Účastník bude po úspěšném absolvování kurzu schopen popsat jednotlivá území pomocí korektní terminologie; regiony porovná a demonstruje rozdílné a shodné fenomény diskutovaných území; určí jiné regiony s výskytem probraných fenoménů; zdůvodní vliv případných budoucích environmentálních a společenských změn v probraných regionech; posoudí kvalitu života místních obyvatel i turistických potenciál probraných regionů; představí svůj názor na [...]

Základy práce s 3D tiskárnou

V kurzu se budeme zabývat jednotlivými částmi FFF 3D tiskáren. Seznámíme se s nejčastějšími problémy a běžnou servisní údržbou. Představíme si vybrané výrobce, různý přístup k 3D tisku a jejich specifická úskalí. Vyzkoušíme si přípravu modelu pro tisk na tiskárně a vyřešíme specifické problémy tisku vybraných modelů. Seznámíme se s běžnými materiály pro 3D tisk [...]

Žáci s odlišným mateřským jazykem na ZŠ, jejich podpora a vzdělávání

Cílem vzdělávacího kurzu je představit pedagogům stávající systém školské legislativy, upravující postavení žáků s odlišným mateřským jazykem v prostředí ZŠ. Pedagogové si osvojí vhodné a efektivní strategie pro práci s žáky tak, aby docházelo k jejich úspěšnému začleňování nejen v prostředí vzdělávacích institucí, zorientují se v možnostech, kde hledat další odbornou pomoc, jak např. spolupracovat [...]

UTVÁŘENÍ SPOLEČENSTVÍ PRAXE – kurz pro provázející učitele

Cílem kurzu je přirozeně a smysluplně propojit pregraduální vzdělávání budoucích učitelů s pedagogy v pedagogické praxi a podpořit utváření společenství praxe napříč stupni škol. Více informací

Základní školní snowboarding – doškolení

Cílem programu je prohloubit a rozšířit znalosti z oblasti teorie jízdy na SNB, pravidel bezpečného chování při SNB výcviku a zopakovat či doplnit pohybové dovednosti a návyky z metodiky jízdy na SNB, které absolventům kurzu umožní dále bezpečně vést odbornou výuku snowboardingu na zimních výcvikových kurzech organizovaných školou. Více informací

Zajímavá algebra – nové podněty a úlohy

Nástup výpočetní techniky dostal do nových souvislostí některá algebraická témata, která se vyučují již na ZŠ a také na SŠ. Ta se stala dostupnými a zajímavými i pro studenty SŠ i žáky ZŠ. Bylo by proto vhodné se seznámit alespoň s některými z těchto témat a následně by mohla zaujmout např. i ty z žáků [...]

Konstruktivismus v praxi VŠ (otevřený on-line kurz)

Jak motivovat a zaujmout studenty? Jak studenty naučit týmové spolupráci? Jak podporovat tvůrčí myšlení?

Zdravotník zotavovacích akcí

Získání níže jmenovaných teoretických znalostí a praktických dovedností z oblasti první pomoci pro uplatnění při školních a sportovních akcích ve školní i mimoškolní praxi. Témata: Základy stavby a funkce lidského těla, první pomoc, péče o nemocné, základy zdravotnické dokumentace, práva a povinnosti zdravotníků zotavovacích akcí, hygiena a epidemiologie, poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při [...]

Reflexe výuky a formativní hodnocení v praxi

Účastník kurzu vytváří vlastní portfolio reflektovaných výukových situací, ve kterých užil popisné zpětné vazby a formativního hodnocení pro podporu žákova učení. Za pomoci metodiky 3A a konceptové analýzy vlastních výukových situací dokládá proces kvalitativní změny a posunu deklarativních i procedurálních znalostí a dovedností žáka. Dokáže objektivně posoudit kvalitu vlastní výuky a navrhnout její zlepšující alterace. [...]

Moderní poznatky ve fyzice

Jedním z cílů programu je seznámení účastníků s moderními poznatky ve fyzice elementárních částic, optoelektronice a termodynamice, což umožní zvýšit zájem žáků a studentů o obor. Dalším cílem je seznámit účastníky s moderními prostředky (interaktivní tabule, laboratorní systém Vernier, aj.) ve vyučování fyziky. Absolvent programu by si měl ve vybraných přednáškách prohloubit základní představy o [...]

Kurz forenzní psychologie II – Forenzně psychologické postupy

Účastníci se seznámí s psychologickými pravidly vedení výslechu, uvědomí si možnosti a limity psychodiagnostické činnosti a utvoří si představu o psychodiagnostických metodách, pochopí princip projektivních technik. Budou znát rizikové a projektivní faktory recidivy, osvojí si základní terminologii soudně znaleckých psychologických posudků a naučí se pracovat s rozhodovacím stresem a předcházet workoholismu a syndromu vyhoření. Více [...]

Den učitelů chemie

Cílem kurzu je seznámit účastníky s nejnovějšími poznatky v jednotlivých oborech chemie. Informovat o systému vzdělávání a přípravě učitelů chemie na ZČU v Plzni. Výměna a předání zkušeností z praktické výuky chemie. Více informací

Pravidla veřejné podpory a jejich promítnutí do interních systémů a procesů veřejné vysoké školy

Kurz je určen primárně pro pracovníky Projektového centra, otevřen je ale i ostatním zájemcům z řad zaměstnanců ZČU. Základní témata kurzu: Veřejná podpora – základní pravidla pro financování výzkumu a vývoje Veřejná podpora – vztah poskytovatel a příjemce dotace Veřejná podpora – dopad na interní pravidla Veřejná podpora – dopady na vztahy s třetími subjekty [...]

E-spis 3: Uzavírání objektů pro Projektové centrum

Seznamte se se základy práce v prostředí E-spis

E-spis 2: Úprava objektů

Seznamte se se základy práce v prostředí E-spis

Pedagogická komunikace: jaké klást otázky a proč?

Typologie učitelských otázek prakticky a pragmaticky

Jak a kdy nastavovat pravidla a vztahy se studujícími?

Na tomto workshopu prozkoumáme co, kdy a jak (ne)dělat, abychom vytvořili studijní prostředí, které podporuje vznik dobrých vztahů a ve kterém se učení daří.

Práce s Elementorem ve WordPressu pro začátečníky

Naučte se upravovat Wordpress webové stránky pomocí intuitivního vizuálního nástroje Elementor.

E-spis 1: Založení dokumentů a jejich oběh

Cílem kurzu je ukázat účastníkům uživatelské prostředí a základy práce v prostředí E-spis.

Tvorba kurzů v LMS Moodle (nejen pro autory v projektu NPO)

Naučte se vytvářet kurzy v LMS Moodle a posuňte tak své pedagogické schopnosti na novou úroveň.

S mikroskopem za dobrodružstvím buněk

Cílem kurzu je naučit se rozeznávat jednotlivé druhy pletiv a tkání a naučit se determinovat běžné druhy řas a mikroorganismů v přírodě, a to za použití mikroskopů. Upřesnění cílové skupiny: Učitelé přírodovědných předmětů 2. stupně ZŠ a SŠ. Odborný garant: Prof. RNDr. Michal Mergl, CSc. Termíny konání: od 9. 2. 2023 každých 14 dní (9. 2., 23. [...]

Astrobiologie

Během kurzu získají uchazeči základní informace o Astrobiologii jako o multidisciplinární vědě zahrnující přírodní, technické i humanitní obory. Uchazeč by měl získat základní znalosti o možných formách života ve vesmíru, astronomii a planetární geologii, vzniku biogenních prvků a evoluci života, pozemských extrémofilních a extrémotolerantních organismech a jejich životním prostředí jako pozemských analozích mimozemských podmínek, problematice [...]

Trénink překládání a tlumočení (čeština-němčina)

Vzdělávací cíl: Naučit studující oboustranně překládat středně obtížný odborný text, vštípit jim zásady práce se slovníky v tištěné i elektronické podobě. Osvojit si zásady konsekutivního tlumočení. Upřesnění cílové skupiny: Kurz je určen studentům německého jazyka na všech fakultách Západočeské univerzity i zájemcům o tlumočení a překládání z němčiny do češtiny a naopak. Termíny konán: každý [...]

Konverzační kurz němčiny s rodilým mluvčím II – webinář (pro učitele)

Hlavním cílem kurzu je rozšiřování slovní zásoby, zautomatizování řečového projevu a rychlé reagování na různé názory. Pro učitele německého jazyka je nesmírně důležité, aby uměli plynule mluvit a aplikovat tuto dovednost i na žáky ve školách.   Více informací

Průvodce nadaného žáka

Cílem kurzu je poskytnout frekventantům ucelený pohled na možnosti vzdělávání nadaných v běžné škole. Absolvent kurzu po jeho skončení získá ucelený interdisciplinární pohled na nadání, nadané a jejich vzdělávání. Osvojí si základní znalosti a dovednosti potřebné pro práci s nadaným dítětem. žákem. A to tak, že dokáže vymezit osobnost nadaného žáka z legislativního a kurikulárního [...]

Vizualizace a sketchnoting v prezentaci

Workshop teoreticky i prakticky představí posluchačům možnosti a význam vizualizace v prezentaci

Jak konečně dostát předsevzetím

Odhalte přínos rutiny pro osobní rozvoj

Společenská relevance výzkumu ve světle otevřeného přístupu

V rámci semináře určeného akademickým (popř. vědeckým) pracovníkům a doktorandům FPE ZČU budou nejprve představeny základní principy hodnocení společenské relevance výzkumu v rámci tzv. Modulu 3 na národní úrovni, a to i ve vztahu k problematice otevřeného přístupu. Na základě zkušeností lektora budou prezentovány a diskutovány poznatky z odpovídajícího mezinárodního hodnocení, které na ZČU proběhlo [...]

Zákoník práce pro vedoucí zaměstnance veřejné vysoké školy

Obsah: Pracovněprávní novinky za rok 2022 Povinnosti vedoucích zaměstnanců při vzniku pracovního poměru Způsoby vzniku pracovního poměru Povinnosti před nástupem a při nástupu uchazeče do práce Zkušební doba Pracovní poměr na dobu určitou Pracovní poměr na dobu určitou akademických pracovníků Souběžné pracovní poměry u jednoho zaměstnavatele Informační povinnost po plánované novele zákoníku práce Povinnosti vedoucích […]

Otevřené zdroje v práci akademika

Workshop se zaměří na zcela konkrétní a praktické oblasti, ve kterých může akademik pracovat s otevřenými zdroji, daty, objekty a popíšeme výhody takové práce. Pozornost budeme soustředit na dimensi vědeckou (otevřené časopisy, knihy, licencování, otevřené zdroje dat), pedagogickou (kde hledat obrázky, hudbu, ikonky do kurzů) i do oblasti softwarové (otevřený software v běžné práci). Seminář [...]

Transformační smlouvy na Open Access a možnosti publikování na ZČU

Školení bude zaměřeno na: - transformační smlouvy na Open Access, modely - porovnání se světovým vývojem -  informace o možnostech Open Access publikování pro ZČU - tokeny, vouchery,  slevy u jednotlivých vydavatelů Termín školení: pondělí 21. 11. 2022, 10.00–13.00 , Knihovna Bory,  místnost UB 106   Školení  je realizováno v rámci projektu Rozvoj kapacit a prostředí pro [...]

Datový repozitář ASEP

Obsah školení: - informace o institucionálním multidisciplinárním on-line repozitáři ASEP, který je spravován Knihovnou AV ČR - postup a proces ukládání datových záznamů Termín školení: pondělí 7. 11. 2022, 10.30–12.00 , Knihovna Bory,  místnost UB 106   Školení  je realizováno v rámci projektu Rozvoj kapacit a prostředí pro posílení mezinárodní, mezisektorové a mezioborové spolupráce ZČU Registrační číslo [...]

E-spis: uzavírání spisů a jejich archivace pro FPE

Podmínky pro uzavření objektů Návody - popis problémů, které mohou nastat při uzavírání dokumentů Ukládací jednotky - jejich založení a vkládání spisů do UJ Spisovna - proces předávání UJ do spisovny Termín kurzu: středa 19. června 2024 9:00 - 12:30 v zasedací místnosti VC 308 (Veleslavínova 42, 3. patro) Tento termín je určen pro zaměstnance [...]

Řízení organizace, leadership a řízení pedagogického procesu (MŠ)

Vzdělávací program je vhodný pro všechny vedoucí pedagogické pracovníky, kteří přemýšlejí o rozvoji školy v souvislosti s vlastní ředitelskou kariérou. Program akcentuje propojení teorie s praxí, účastníkům nabídne reálné a ověřené manažerské postupy a také přehled existující profesní podpory. Účastníci získají inspirující příklady z každodenní reality svých kolegů, užitečné a ověřené argumenty pro plánování vlastní [...]

Řízení organizace, leadership a řízení pedagogického procesu (ZŠ)

Vzdělávací program je vhodný pro všechny vedoucí pedagogické pracovníky, kteří přemýšlejí o rozvoji školy v souvislosti s vlastní ředitelskou kariérou. Program akcentuje propojení teorie s praxí, účastníkům nabídne reálné a ověřené manažerské postupy a také přehled existující profesní podpory. Účastníci získají inspirující příklady z každodenní reality svých kolegů, užitečné a ověřené argumenty pro plánování vlastní [...]

Etika ve výzkumu a publikování

Etika výzkumu se v posledních letech stává velkým tématem akademického prostoru a zasahuje do všech oblastí práce výzkumníka. Od literární rešerše a problematiky tzv. černé cesty v rámci Open Access (služby jako LibGen a Sci Hub), přes etiku sběru a uchování dat, změn ve formě a konstrukci informovaných souhlasů či  významu schvalování výzkumných záměrů etickými komisemi, až [...]

Zvládání manipulací včetně auto-manipulací

Seznámíme se s tím, jak funguje manipulace v komunikaci (skrytá agrese a skrytá pasivita) a jak na ní účinně reagovat.

Práce se skupinovou dynamikou studijních a pracovních skupin

Seznámíme se s tím, jak se vztahy v každé sociální skupině vyvíjejí v čase (jak se mění vztahy mezi lidmi a jejich chování).

Služby knihovny v oblasti otevřených zdrojů

Kurz vám představí Univerzitní knihovnu, seznámíte se s postupem, jak objednávat knihy případně časopisy, které potřebujete pro svoji práci. Seznámíte se s knihovním systémem Aleph. Druhá část kurzu bude věnována elektronickým informačním zdrojům – nabídce českých i zahraničních elektronických knih, odborných článků a dalších databází, které má knihovna pro čtenáře k dispozici a jejich využívání [...]

Školení E-spis pro vedoucí a sekretariáty

Školení je určeno pro garanty spisových uzlů. Týká se všech uživatelů, kteří mají v E-spis přidělenou roli Vedoucí nebo Sekretariát a z pozice své role mají na svých pracovištích dohlížet na zpracování dokumentů ve spisové službě. Školení uživatele seznámí s prostředím E-spis z pohledu role Vedoucího a Sekretariátu a ukáže, jaká práva a možnosti mají [...]

Možnosti publikace v impaktovaných časopisech včetně časopisů open access

První polovina setkání bude věnována informacím a tipům k rozvoji publikační činnosti. Ve druhé polovině semináře budou mít akademičtí pracovníci možnost konzultovat svoje výzkumné výstupy a poradit se ohledně možností publikace v impaktovaných časopisech a zahraničních knihách. Využijte tuto jedinečnou možnost! Akce se bude konat v hybridní formě (úvodní informační část bude streamována). Seminář bude [...]

Otevřené a online vzdělávání na ZČU

Během semináře budou představeny platformy pro online vzdělávání určené především pro asynchronní otevřené a online vzdělávání, elektronickou podporu výuky a tvorbu MOOC kurzů (Moodle, Eduskop). Budou prezentovány příklady dobré praxe a zodpovězeny metodické i technické dotazy. Termín kurzu: termín není aktuálně vypsán Máte o náš kurz zájem a není k dispozici vhodný termín? Neváhejte nás [...]

E-spis pro Projektové centrum

školení pro Projektové centrum

Praktická tvorba myšlenkových map

Praktický workshop pro tvorbu myšlenkových map

Služby knihovny v oblasti otevřených zdrojů

Kurz bude věnován elektronickým informačním zdrojům – nabídce českých i zahraničních elektronických knih, odborných článků a dalších databází, které má knihovna pro čtenáře k dispozici a jejich využívání formou vzdáleného přístupu  24 hodin denně. Budou představeny nástroje pro hodnocení vědy, bude zmíněna problematika citací a na závěr se budeme věnovat otevřenému přístupu, tedy Open Access, [...]